פיתוח מנהיגות

דומגאות של תכני סדנאות בכיתה

להלן מספר דוגמאות של נושאים ותכנים פוטנציאליים לסדנאות המתבססות על תפיסת המנהיגות הפרואקטיבית:
תפיסת המנהיגות פרואקטיבית
המטרה
המנהלים יכירו את תפיסת ה "Behave" ויאמצו אותה כתפיסה ניהולית.
התכנים
  • מה חשוב לי בתור מנהל – מה אני ארוויח ועל מה אאלץ לוותר.
  • הבלתי אפשרי – אפשרי! – מיקוד שליטה פנימי כבסיס למנהיגות אישית.
  • פרו אקטיביות: הבחירה במנהיגות.
  • "מה חשוב לי" : עוצמה מנהיגותית כמנוע פנימי.
  • מעגל הדאגה ומעגל ההשפעה.
  • דחוף וחשוב: להצליח לעשות "גם וגם".
  • הגשמת מטרות ויעדים ניהוליים.
    • לזהות את המגדלור : לאן אני רוצה להגיע (אפקטיביות).
    • סימנים בדרך למטרה – איך אדע שאני בדרך (יעילות).
    • יוזמה בקידום מטרות ניהוליות – איך מגיעים למטרה.
  • קביעת סדרי קדימויות.
  • "בנחישות ורגישות" - דרישות גבוהות בצד אמונה ביכולת הכפיף כ-"MUST" ניהולי.
  • תרגול סימולציות של הצבת דרישות גבוהות לעובדים.
  • ההזדמנות שבמשבר - הגדרה מחדש של מצבים: כלי מנהיגותי ליצירת ועיצוב מציאות.
  • תרגיל מסכם – "קוביות סוכר".


גמישות הסגנון הניהולי
המטרה
המנהלים יתאימו את סגנונם הניהולי ל"תנאי השטח" לשם השגת תוצאות מצוינות.
התכנים
  • סגנונות ניהול והשתלבותם בתפיסת ה "BeHave".
  • מקורות הכוח שלי כמנהל - כיצד אני מניע את הכפופים לי.
  • כיצד אני בוחן את רמת הבשלות של הכפיף.
  • האם אני ממוקד משימה או אנשים – שאלון אישי.
  • התאמת סגנון אישי לרמת הבשלות של הכפיף.
  • תרגיל מסכם – גשר לגו.


תקשורת ניהולית פרואקטיבית ומפתחת עובדים
המטרה
המנהלים יאמצו דפוסים של תקשורת פרואקטיבית וישלטו במיומנויות של מתן משוב לכפיפים.
התכנים
  • המנהל כ"חונך" – למה זה חשוב ומה זה נותן?
  • תרגיל ה "T" – עקרונות חניכה והעברת משוב.
  • פיתוח תחושת מסוגלות עצמית אצל העובד.
  • מעגל הציפיות החיוביות – כלי לעיצוב עובד מסוג "Be" - תרגיל המחשה.
  • ייחוסים פנימיים זמניים כמוקד מרכזי בהעברת משוב – תרגול באמצעות סימולציות.
  • חניכה, חניקה ונטישה.
  • העצמה : פיתוח עובד יוזם ועצמאי וחיבורו לעוצמותיו הפנימיות.
  • שאילת שאלות : לאפשר גדילה במקום לגדל – תרגול באמצעות סימולציות.
  • פיתוח עובד דרך מצבי הצלחה וכישלון: שימוש בייחוסים פנימיים וחיצוניים.
  • תקשורת בוגר-בוגר - על פי תיאוריית ה TA (הורה בוגר ילד) הכרת המודל ותרגול באמצעות סימולציות.


There is no "I" in a team – מקבוצה של אלופים לצוות אלוף.
המטרה
המנהלים יכירו את היתרונות והמהמורות שיש בעבודת צוות וידעו לפעול למצות מעבודת הצוות את המיטב.
התכנים
  • מקבוצה של אלופים לצוות אלוף - להפוך קבוצת אנשים לצוות.
  • תרגיל - הובלת צוות בתנאי חוסר ודאות ארגוניים: כלים להתמודדות
  • הבניית תפקידים בצוות: ניצול פוטנציאל קיים.
  • להנהיג ללא רגשי נחיתות - ניהול כאשר העובד מקצועי יותר מהמנהל.
  • דרכים להנעת היחיד בתוך הקבוצה.
  • 3=1+1 – תרגיל – איך ממצים מהצוות את המיטב.
  • מתן משוב לצוות על אופן תפקודו.
  • איך לעודד תחרות בונה ולהמעיט תחרות בולמת.
  • תרגיל ריבועים: המשמעות של "נתינה" ופרגון בצוות.
  • העברת מסרים לצוות במסגרת ישיבה צוותית.


אסרטיביות ניהולית וניהול אפקטיבי של קונפליקטים
התכנים
  • אסרטיביות, תוקפנות וויתור.
  • מחירים ורווחים.
  • מהי אסרטיביות ניהולית.
  • תקשורת בוגר בוגר.
  • מודל לתקשורת אסרטיבית.
  • משמעותו של ניהול אסרטיבי – תרגום לעשייה היומיומית של מנהל הצוות.
  • הגנה על זכויותיי.
  • תרגול התנהגות אסרטיבית במצבים ניהוליים בחיי היומיום.
  • מהו קונפליקט וכיצד ניתן להפכו לבונה.
  • לדבר את הלא מדובר – תרגול העברת קונפליקטים סמויים לרמה גלויה.
  • מודל התמודדות עם קונפליקטים.
  • תרגול התמודדות בונה עם קונפליקטים בסיטואציות ניהוליות.

כל הזכויות שמורות ל - BeHave בע"מ